DIXIT 10 – TÜKÖRKÉPEK CSALÁDI PARTIJÁTÉK
2020-as megjelenés!
A Dixit kiegészítője, 84 gyönyörű, új kártya segítségével ismerhetjünk meg önmagunkat. A Dixit 10 – Tükörképek segítségével a népszerű, Év játéka díjas asszociációs társasjátékot új festményekkel bővíthetjük. A játékhoz szükség van a Dixit vagy a Dixit Odyssey alapdobozra!
Dixit alapjáték
A Dixit alapjáték magával ragadó, egyedi grafikája és társaságokat egész estén át lefoglaló, rengeteg nevetést generáló játékmenete miatt vált népszerűvé. A gyönyörűen megfestett, egyedi és rendkívül részletgazdag kártyák adják a játék alapját, melyek sokszor egy elvont világ apró darabkáit jelenítik meg a játékosoknak. A Dixit alapjáték védjegye(i) a játékosokat jelölő színes nyuszik, és a hozzájuk tartozó vidám kivitelezésű játéktábla. A játék elején mindenki kap hat darab kártyát, rajtuk különböző festményekkel. A kezdőjátékos a mesélő szerepét tölti be, amit körről-körre változtatnak a játékosok. A mesélő kiválaszt a kezében lévő lapok közül egyet, lefordítva a játéktér közepére teszi, és mond egyetlen szót, kifejezést, gondolatot, mondatot, vagy akár kiad valamilyen hangot, ami kifejezi a választott lapját. Ezután minden játékos választ a saját paklijából egy olyan lapot, ami valamilyen módon összekapcsolható a mesélő által mondott kifejezéssel. Keverés után a lapokat felfordítjuk, és a játékosok célja kitalálni, melyik lehetett az eredeti, mesélő által lerakott lap. Titkon történik a szavazás, és következik a pontozás. De egy valamire nagyon kell figyelni a mesélőnek, ami a játék zamatát is adja: nem szabad se túl egyértelmű, se túl távolinak lennie az utalásnak a kártyájára, mert nem kap pontot, ha mindenki, vagy ha senki sem találja ki az ő kártyáját! Sőt, még az is kap pontot a kör végén, aki annyira jó, megtévesztő lapot tett le, hogy a mesélő kártyája helyett az övére szavaztak. Az a nyuszi nyer, aki a legtöbb pontot gyűjtve a leghamarabb a célba ér!
A Dixit alapjáték menete
Előkészítés
A játék elején minden játékos választ magának egy pontozófigurát (egyet a színes nyuszik közül), melyet a játéktábla erre kijelölt helyére tesz. Emellett minden játékos kap 6 kártyát a kezébe, a többi lapból pedig húzópaklit képezünk a következő körökhöz.
Egy kör
Minden körben van egy mesélő. A mesélő kiválaszt egy lapot a kezében tartott kártyák közül, amit lefordítva az asztal közepére helyez. Ezzel egyidőben mond egy mondatot, szót, idézetet, közmondást, hangutánzó szót, vagy akár egyszerűen csak kiad egy hangot, amivel jellemzi az általa letett lapot. Itt lép életbe a játékban az asszociáció, hiszen egy lappal rengeteg különböző dologra utalhatunk – ahogyan egy lapról rengeteg különböző dolog juthat eszünkbe is.
Miután a mesélő letette lapját és megadta a „mondatot”, minden játékos a kezében lévő saját, teljesen különböző lapjaiból kiválaszt egyet, ami a legjobban passzol a mesélő által mondott kifejzéshez.
A lefordított kártyák megkeverése után a lapokat egymás mellé sorba felfordítjuk, és kezdődik a játék legizgalmasabb része: ki kell találni, melyik volt a mesélő kártyája.
Minden játékos titkon szavaz az általa kiválasztott kártyára, majd amikor mindenki letette a voksát, kezdetét veszi az értékelés.
Értékelés
A Dixit alap társasjáték értékelésében rejlik az egész játék csavarja. A mesélőnek ugyanis úgy kell a kifejezést meghatároznia, hogy az se túl könnyű, se túl bonyolult ne legyen a játékosoknak. Ugyanis ha mindenki kitalálja a mesélő kártyáját – mivel az túl könnyűnek bizonyult –, a mesélő nem kap pontot, viszont ha senki sem találja ki a mesélő kártyáját, mert annyira nehéz meghatározást adott, akkor sem kap pontot. A legjobb tehát, ha legalább egy játékos kitalálja a mesélő kártyáját, de semmiképp sem mindenki.
A többi játékosnak minden esetben jár 2 vagy 3 pont, ha jól szavaztak a mesélő kártyájára, attól függően, hogy a többi játékos hogyan szavazott. Továbbá minden olyan játékos, aki annyira félrevezető kártyát tud tenni, hogy játékostársai rá szavaznak a mesélő lapja helyett, szavazatonként további 1 ponttal gazdagodik.
A kör vége
Miután minden játékos lelépte a Dixit alapjáték nyuszijával a neki járó pontot a játéktáblán, mindenki kap egy új kártyát – kiegészítve ezzel a kezében lévő lapokat 6 darabra. Ezután a következő játékos lesz a mesélő, és folytatódik a fent leírt játékmenet. Amint az első nyuszi beér a célba, a játék véget ér.
A Dixit alapjátékot itt tudod megvásárolni: https://www.dixittarsasjatek.hu/dixit-vasarlas/
Dixit alapjáték játékszabályok
Dixit vélemények:
Andrea |
Nagyon szeretjük, a család egyik kedvenc játéka. Végre egy társasjáték, ami nem a versengésről, hatalomról, pénzről szól, hanem segít az érzelmek kifejezésében, a másik megismerésében.
Jó játékot mindenkinek!
Hajrá itt az ideje beszerezni a kiegészítőket és a Dixit Odyssey-t.
A Dixit játék gyártói oldala: http://en.libellud.com/games/dixit
További Dixitek:
Ketten lehet játszani?
Nem lehet. Ez az alapjáték kiegészítője, és minimum 3.an lehet. Tamás